سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهار 1385 - مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان خود معرف قم 02517230555




گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
کل بازدیدها:159222 .:. بازدید امروز:0
موضوعات وبلاگ

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/qomac/tiiad1.jpg
 

لینک به لوگوی من
بهار 1385 - مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان خود معرف قم  02517230555

دوستان من

آدرس جلسات معتادان گمنام

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • غفلت مشکل ساز است نویسنده: محمد قاسم اف
    یکشنبه 85/3/21 ساعت 10:1 صبح

    اگرچه علل متعددی در بروز اعتیاد هر فردی نقش دارد ولی در یک بررسی کوچک نتایج زیر حاصل شده است. با هم مروری بر این نتایج داشته باشیم.

     

    6/43 درصد معتادان اولین موقعیت مصرف خود را در مهمانی دوستانه ذکر کرده اند. 5/21 در صد در محل کار و 7/9 در صد در کوچه و خیابان.

    مهمانی خانوادگی ، سربازخانه ، پارک و مدرسه به ترتیب از موقعیت های دیگر مصرف هستند.

    7/13 درصد معتادین اولین موقعیت مصرف خود را به یاد ندارند.

     

    باید مراقب خودمان باشیم. در مورد دوستان و همکاران خود و سایر افراد خانواده باید به خوبی تحقیق کنیم و در انتخاب آنها برای دوستی و معاشرت دقت زیادی داشته باشیم.

    نجات از اعتیاد شبیه معجزه است. معجزه به راحتی اتفاق نمی افتد. نباید به امید معجزه روزگار خود را در غفلت بگذرانیم.گرچه آلودگی جامعه ما به مواد مخدر محیط زندگی ما را مثل میدان مین با انواع مین های آشکار و پنهان و تله گذاری شده کرده است و هر آن هر فردی در معرض خطر است ولی آنکه با چشم بسته وارد شودزودتر به هلاکت خواهد افتاد.

     

    بلا از شما دور باد.


    نظرات دیگران ( )

  • غذا ، رنگ و سیگار مورد علاقه معتاد نویسنده: محمد قاسم اف
    یکشنبه 85/2/3 ساعت 12:27 عصر

    در یک بررسی کوچک نتایجی به دست آمد که گرچه ارزش آماری ندارد و ممکن است با یک نمونه بزرگتر نتایج آن تغییرکند ولی جالب و خواندنی است.

    غذای مورد علاقه معتادان به ترتیب عبارتند از  مرغ  ،  آبگوشت  ، قورمه سبزی  ،  ماکارونی  ،  برنج  ،  کباب و قیمه .

    رنگ مورد علاقه معتادان عبارت است از :  سبز  ،  آبی  ،  رنگهای روشن ( سفید ، کرم )  ، قرمز ( قرمز ، نارنجی ، صورتی )   ،  و رنگهای تیره ( خاکستری ) .

    مگنا ، فروردین ، پین ، بهمن به ترتیب  بیشترین سیگار مصرف شده توسط معتادان است. بعد از آنها وینستون ، مونتانا ، کنت ، بیستون ، قرار دارند.


    نظرات دیگران ( )

  • معتاد پولدار بدون مشکل ترک نمی کند نویسنده: محمد قاسم اف
    پنج شنبه 85/1/24 ساعت 9:52 صبح

     

    طبق آمار بدست آمده علل مختلفی باعث می گردد تا یک معتاد جهت ترک اقدام کند که عبارتند از:

     % 6/20 معتادین علت معرفی خود را مشکلات مالی

    %9/23 آنها علت معرفی خود را مشکلات اجتماعی

    % 6/2به علت پدیدار شدن عوارض جسمی

    %9/12 به علت پدیدار شدن عوارض روانی مصرف مواد

    %9/6 به علت مشکلات قانونی

    %7/9 به علت فشار اطرافیان

    به نظر می رسد فقط آنهاییکه دچار عوارض جسمی و روانی مصرف شده اند (%5/24) امکان دارد روی ترک خود بمانند. و مابقی بعد از بر طرف شدن مشکلات مالی و قانونی و اجتماعی و فشار اطرافیان به مصرف خود بازگشته و دچار عود خواهند شد.

    اما آیا آنهایی که مضرات مصرف مواد را با دیدن آسیب های جسمی و روانی به یقین درک کرده اند دوره طولانی تری را در پاکی خواهند گذراند؟

     آیا ناراحتی ، عیب جسمانی و از دست دادن سلامت روانی مجال پاک ماندن خواهد داد؟

    آبا باید منتظر شد تا عوارض جسمی پدیدار شود و بعد معتاد ترک کند تا ماندن در ترک تضمین شود؟

    وآیا با بروز این عوارض که بعضاً صعب العلاج و گاهاً ماندگارند دیگر ترک به نفع بیمار هست؟ و از کار افتادگی او را برطرف کرده و توانایی اولیه را به او برمی گرداند؟

    شاید وظیفه داشته باشید که مشکلات بیمار را زیاد کنید تا برای ترک اقدام کند. درک کند مشکلاتش به علت مصرف مواد است . مسئولیت کارهایش را به دوش خودش بیاندازیم. برای او دلسوزی و به او کمک بی مورد نکنیم.

     آزمایش عدم اعتیاد قبل از ازدواج و قبل از استخدام و..را جدی تر بگیریم.

     به خانواده ها آگاهی های لازم در مورد نوع برخوردشان با یک معتاد را ارائه کنیم. مداخله کنیم.

    ما باید مسیر اعتیاد معتاد را کوتاه کنیم و یا با روشنگری و اطلاع رسانی درک  کندکه اشتباه کرده و ترک  کند و یا با تسهیل ایجاد مشکلات و مسئولیت خواستن از او و همکاری با نیروی انتظامی و درمانگران عرصه را بر او تنگ کنیم.                                             بهار    24/1/85



    نظرات دیگران ( )

  • رد پای خودخواهی معتاد نویسنده: محمد قاسم اف
    دوشنبه 85/1/21 ساعت 9:8 عصر

    با توجه به بررسی های انجام شده 2/78 درصد مراجعه کنندگان جهت درمان اعتیاد سابقه ترک قبلی داشته اند. یعنی دچار عود شده اند. آیا 8/21 درصد بقیه سالهاست که مواد مصرف می کنند و هرگز به فکر ترک نبوده اند ؟! یا موارد آلودگی جدید هستند که خود به این معناست که هر چهار سال جمعیت معتادان دو برابر می شود؟!

    به بقیه آمار و ارقام توجه کنید:

    افرادی که سابقه ترک دارند 2/36 درصد یکبار ، 5/24 درصد دوبار ، 7/13 درصد سه بار ، 5/5 درصد چهاربار ، 6/8 درصد پنج بار و 11 درصد شش بار یا بیشتر سابقه ترک دارند.

    7/52 درصد با خود درمانی ، 4/18 درصد در مراکز سرپایی خصوصی ، 9/2 درصد در مراکز بستری خصوصی ، 9/7 درصد در مراکز سرپایی دولتی ، 4/8 درصد در مراکز بازپروری و 2/6 درصد در زندان ترک قبلی خود را گذرانده اند.

    خوددرمانی که بیش از نصف معتادان به آن مبادرت می کنند ریشه در ناآگاهی دارد و از غرور معتاد که یکی از شاخصه های شخصیتی او ست ناشی می شود. وظیفه همه درمانگران است که اطلاعات لازم و کافی و درست را به بیماران ارائه کنند.

    عود در مراکز سرپایی خصوصی بیشتر از مراکز سرپایی دولتی است. این آمار نشان می دهد که درمان تک بعدی به صورت تنها تجویز دارو با عود بالاتری روبرو است و مراکز خصوصی که سود بخشی آنها در گرو پذیرش بیشتر بیمار و لذا کوتاه بودن دوره درمان است پیگیریهای بعد از سم زدایی را دنبال نمی کنند.

    بحث علمی در مورد عود مستلزم شمارش و بررسی علل مختلف است. اما عدم مداخله روانشناختی و مددکاری از مهمترین علل تجربه شده آن است. سلسله مراتب نیازهای مازلو را باید در نظر داشت و آنها را برطرف کرد تا امنیت و آرامش پدیدار شده و آشوب ، ترس و اضطراب بیمار که علت اصلی ادامه مصرف اوست از بین برود.
    نظرات دیگران ( )

  • معرفی کتاب نویسنده: محمد قاسم اف
    سه شنبه 85/1/1 ساعت 11:4 عصر

     

     این کتاب سه قسمت دارد:

    • قسمت اول " قبل از سم زدایی  " : طرح های درمانی را معرفی می کند و مقدماتی را که می توانید فراهم کنید تا احتمال موفقیت در سم زدایی تان بیشتر شود، توضیح می دهد. ( مثل تصمیم گیری در مورد نوع دارویی که قصد دارید با آن سم زدایی  کنید)

    قسمت دوم " سم زدایی " : اطلاعاتی ارائه می کند که طی محرومیت  ( ترک ) کمک کننده است. مشکلاتی که طی سم زدایی با آن مواجه می شوید توضیح داده و ترس های نابجا را از بین می برد.

    قسمت سوم " بعد از سم زدایی " : اقداماتی که می توانید انجام دهید تا در ترک مانده و دچار بازگشت به مصرف نشوید را معرفی می کند. ایده هایی به شما می دهد تا بعد از سم زدایی  با استفاده از آنها بتوانید پاک بمانید.

     

    فهرست مطالب

    پیش گفتار 

    مقدمه

    تعریف واژه ها

    قبل از سم زدایی 

       آیا معتادم ؟!    قانون مبارزه با مواد مخدر   چرا مواد مصرف می کنید؟    دلایل موافق و مخالف سم زدایی   جایگزین های سم زدایی    آماده شدن برای سم زدایی   تصمیم گیری در مورد سرعت سم زدایی    چه کسی می تواند به شما کمک کند؟    کجا سم زدایی کنید ؟    باروری و حاملگی    انتخاب دارو برای سم زدایی     خلا صه قسمت اول

    سم زدایی 

    تغییرات بدن طی محرومیت   تغییرات فکر و احساس طی محرومیت    مقابله با علائم محرومیت   قطع مصرف تزریقی مواد  خواب   تغذیه    خلاصه قسمت دوم

    بعد از سم زدایی  

    مسمومیت   سایر داروها   سیگار     الکل    ماندن روی ترک    وسوسه و شروع کننده ها    فقط گاهی     لغزش    عود نالتروکسان    اجتماع درمان مدار      معتادان بهبود یافته یا گمنام   پرکردن وقت     آینده و حل مشکلات     نگرانی ها  خلاصه قسمت سوم 

    ضمیمه

          راهنمای دستیابی به خواب کافی برای مصرف کنندگان مواد و الکل       تنش زدایی       آدرس جلسات معتادان گمنام _  ان ای  ( NA )         منابع

    با خواندن این کتاب قادر می شوید برای ترک مواد تصمیم درست بگیرید. با کمترین هزینه ترک می کنید. می توانید به خودتان کمک کنید.

    02517224992             02517716237                   03622732290


    نظرات دیگران ( )