سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رد پای خودخواهی معتاد - مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان خود معرف قم 02517230555




خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
کل بازدیدها:159312 .:. بازدید امروز:4
موضوعات وبلاگ

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/qomac/tiiad1.jpg
 

لینک به لوگوی من
رد پای خودخواهی معتاد - مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان خود معرف قم  02517230555

دوستان من

آدرس جلسات معتادان گمنام

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • رد پای خودخواهی معتاد نویسنده: محمد قاسم اف
    دوشنبه 85/1/21 ساعت 9:8 عصر

    با توجه به بررسی های انجام شده 2/78 درصد مراجعه کنندگان جهت درمان اعتیاد سابقه ترک قبلی داشته اند. یعنی دچار عود شده اند. آیا 8/21 درصد بقیه سالهاست که مواد مصرف می کنند و هرگز به فکر ترک نبوده اند ؟! یا موارد آلودگی جدید هستند که خود به این معناست که هر چهار سال جمعیت معتادان دو برابر می شود؟!

    به بقیه آمار و ارقام توجه کنید:

    افرادی که سابقه ترک دارند 2/36 درصد یکبار ، 5/24 درصد دوبار ، 7/13 درصد سه بار ، 5/5 درصد چهاربار ، 6/8 درصد پنج بار و 11 درصد شش بار یا بیشتر سابقه ترک دارند.

    7/52 درصد با خود درمانی ، 4/18 درصد در مراکز سرپایی خصوصی ، 9/2 درصد در مراکز بستری خصوصی ، 9/7 درصد در مراکز سرپایی دولتی ، 4/8 درصد در مراکز بازپروری و 2/6 درصد در زندان ترک قبلی خود را گذرانده اند.

    خوددرمانی که بیش از نصف معتادان به آن مبادرت می کنند ریشه در ناآگاهی دارد و از غرور معتاد که یکی از شاخصه های شخصیتی او ست ناشی می شود. وظیفه همه درمانگران است که اطلاعات لازم و کافی و درست را به بیماران ارائه کنند.

    عود در مراکز سرپایی خصوصی بیشتر از مراکز سرپایی دولتی است. این آمار نشان می دهد که درمان تک بعدی به صورت تنها تجویز دارو با عود بالاتری روبرو است و مراکز خصوصی که سود بخشی آنها در گرو پذیرش بیشتر بیمار و لذا کوتاه بودن دوره درمان است پیگیریهای بعد از سم زدایی را دنبال نمی کنند.

    بحث علمی در مورد عود مستلزم شمارش و بررسی علل مختلف است. اما عدم مداخله روانشناختی و مددکاری از مهمترین علل تجربه شده آن است. سلسله مراتب نیازهای مازلو را باید در نظر داشت و آنها را برطرف کرد تا امنیت و آرامش پدیدار شده و آشوب ، ترس و اضطراب بیمار که علت اصلی ادامه مصرف اوست از بین برود.
    نظرات دیگران ( )