سفارش تبلیغ
صبا ویژن
((درمان 10 روزه سرپایی)) - مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان خود معرف قم 02517230555




شما را به پنج چیز سفارش مى‏کنم که اگر براى دسترسى بدان رنج سفر را بر خود هموار کنید ، در خور است : هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد ، و جز از گناه خود نترسد ، و چون کسى را چیزى پرسند که نداند شرم نکند که گوید ندانم ، و هیچ کس شرم نکند از آنکه چیزى را که نمى‏داند بیاموزد ، و بر شما باد به شکیبایى که شکیبایى ایمان را چون سر است تن را ، و سودى نیست تنى را که آن را سر نبود ، و نه در ایمانى که با شکیبایى همبر نبود . [نهج البلاغه] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
کل بازدیدها:159263 .:. بازدید امروز:2
موضوعات وبلاگ

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/qomac/tiiad1.jpg
 

لینک به لوگوی من
((درمان 10 روزه سرپایی)) - مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان خود معرف قم  02517230555

دوستان من

آدرس جلسات معتادان گمنام

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • ((درمان 10 روزه سرپایی)) نویسنده: محمد قاسم اف
    شنبه 83/9/14 ساعت 9:42 صبح

    لازم است بهترین زمان را  برای شروع سم زدائی انتخاب کنید . زمانی که بتوانید فکر و توان جسمی خود را روی درمان متمرکز کنید تا بهترین نتیجه را عاید خود کنید. اگر فکر می کنید الان زمان خوبی برای ترک نیست اقدام نکنید ولی مطمئن شوید که زمان خوب برای ترک را در آینده می توانید بیابید شاید هرگز زمانی بهتر از این برای شما فراهم نشود

    توصیه ما این است " فردا نه ،   همین امروز  ،  فقط برای امروز"     

    این نوع سم زدایی از قدیمی ترین و کار بردی ترین روشهای درمانی است. انتخاب روش سم زدایی به عهده تیم درمانی است.این درمان 12- 10 روز طول می کشد.

    در اولین مراجعه، مصاحبه اولیه، درخواست آزمایش خون و تست دارو صورت می گیرد و در روزهای زوج با ارائه جواب آزمایش که قبلاً درخواست شده بود و پرداخت هزینه درمان، پرونده تشکیل شده و درمان آغاز می شود.

    این مرکز داروی سم زدایی را در اختیار شما می گذارد تا طبق دستور مصرف نمایید نسخه ای هم توسط پزشک یا روانپزشک برای شما نوشته می شود که از داروخانه تهیه خواهید کرد . یک روز درمیان مراجعه می کنید و توسط تیم درمان ( پزشک، روانپزشک، روانشناس و مددکار ) ویزیت شده و با گرفتن دستورات و راهنمائی های لازم به منزل برگشته و استراحت می کنید .

     درپایان درمان از شما آزمایش عدم اعتیاد بعمل خواهد آمد.

    1-    دارو های تجویز شده را دقیقاً طبق  دستور، مصرف نمایید و از کم و زیاد نمودن مقدار داروی مصرفی جداً پرهیز کنید.

    2-    از مصرف هرگونه دارو، غیر از داروهایی که بمنظور سم زدایی برای شما تجویز می شود خود داری نمایید.

    در صورتی که به هر علتی نیاز به مصرف داروی دیگری داشتید، حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید.

    در صورتی که از قبل، دارویی را مصرف می نمودید پزشک خود را در جریان امر قرار دهید.

    3-    در هنگام مصرف داروها بخصوص در چند روز اول حتماَ در منزل استراحت کرده و از منزل خارج نشوید .

    4-  در هنگام مصرف داروها از رانندگی و موتور سواری و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارد ( مته، اره برقی، دستگاه پرس و...) خود داری نمایید زیرا دارو ها باعث خواب آلودگی شده هوشیاری و سرعت واکنش شما را کاهش می دهد .

    5-    از حضور در ارتفاع یا جاهایی که امکان سقوط وجود دارد جداً خود داری نمایید.

     6-  چون داروی تجویز شده تا حدودی از فشار خون شما می کاهد ممکن است هنگام برخاستن و یا ایستادن به مدت طولانی دچار سرگیجه و سیاهی رفتن چشم ها شوید در اینگونه مواقع بلا فاصله به حالت نشسته یا درازکش در آیید و و پاهایتان را قدری بالا تر از سطح بدن قرار دهید برای جلوگیری از ایجاد سرگیجه  سعی نمایید از سر پا ایستادن به مدت طولانی خوداری کنید بعلاوه بعد از بیدار شدن از خواب یا به هنگام برخا ستن از حالت دراز کش مدتی بنشینید و بعد آهسته بلند شوید. سعی کنید از حضور در مکانهای گرم و جاهایی که تهویه مناسب ندارد خود داری نمایید بخصوص در محیط گرم حمام از ایستادن به مدت طولانی خود داری نمایید.

    7-  با وجود آنکه دارو های تجویز شده تا حد زیادی مانع از ابتلا شما به اسهال می شود احتمال ابتلا به اسهال در دوره سم زدایی وجود دارد در این گونه موارد مایعات فراوان مصرف کنید و از غذا های سبک و مغذی استفاده کنید  مطلقاٌ از دارو های ضد اسهال مثل دیفنوکسیلات که خود حاوی مشتقات تریاک هستند و سم زدایی را با اشکال مواجه می کنند استفاده نکنید.

    ا د8-  ابتلا به بی خوابی از علائم طبیعی دوره سم زدایی است مشکل خود را با پزشک معالج در میان بگذارید تا داروی مناسب برای شما تجویز شود . مطقاَ از دارو های خواب آور به سلیقه خود استفاده نکنید چون اغلب این داروها خود اعتیاد آور است.

    9-    از تجویز دارو های خود به دیگران جداٌ پرهیز کنید دارو هایی که برای شما مفید است ممکن است برای دیگران مضر باشد .

    10- الکل وحشیش یا هر نوع ماده دیگر مصرف نکنید.

    11- چون تجویز دارو کارآیی شما را تا حد زیادی کاهش می دهد قادر به کار کردن نخواهید بود. تکلیف خود را با کارفرما قبل از شروع سم زدائی مشخص نمایید.

    12- از غذا های مقوی و مغذی استفاده کنید ( خرما، حلوا، عسل، آب قند، آب میوه ، گوشت کباب شده و...)  و از غذا هایی که طبیعت سرد دارند استفاده نکنید.( لبنیات، ترشیجات) غذا های سنگین ( جگر، تخم مرغ ) نخورید.

    13- در دوره سم زدایی ورزش توصیه نمی شود شما باید کاملاَ استراحت کنید بعد از سم زدایی شما می توانید به ورزش پیاده روی، اسب سواری یا شنا بپردازید. انجام هرکار یا ورزشی که شما را بیش از اندازه خسته کند به ضرر شما خواهد بود.

    14- اطلاعات موجود در پرونده شما کاملاَ سری و محرمانه بوده و اصول راز داری در مورد آنها رعایت خواهد شد و از مطالب آن جزدر جهت کمک به شما استفاده نخواهد شد پس با دقت و به درستی به پرسش های اعضای تیم درمان پاسخ دهید تا طی درمان دچار مشکل نشوید.

    15- اگر طی سم زدایی گرفتار ماموران نیروی انتظامی شدید و مشکل شما فقط آزمایش مثبت از لحاظ اعتیاد بود این مرکز شما را یاری خواهد کرد ولی چنانچه اسم و نشانی شما در استعلام آن نیرو یا دادگاه با اسم و نشانی شما در پرونده مطابقت نداشته باشد از صدور گواهی مبنی بر تحت درمان بودن شما معذوریم.

    16- در صورت محرز شدن مصرف مواد برای تیم درمان، درمان شما قطع شده و حداقل بعد از دوهفته با تشکیل مجدد پرونده و پرداخت هزینه قابل تکرار خواهد بود.

    17- غیبت قابل قبول نبوده و عدم مراجعه شما در روز تعیین شده به منزله انصراف از درمان می باشد.

    18- هزینه درمان کلاَ 20000 تومان می باشد و به هیچ وجه قابل استرداد نیست.

    19- هرنوع بیماری که دارید پزشک معالج خود را مطلع کنید. (نیز حاملگی در خانمها ) 

    20- داشتن همراه در هر جلسه درمانی الزامی است. همراه باید از وابستگان درجه یک (پدر، مادر، برادر، همسر و ... ) باشد. همراه به تیم درمان کمک می کند تا روند درمان شما بهتر و سریعتر باشد.

     

     

    M                                     


    نظرات دیگران ( )